Cotxe de Fórmula 1

Els jocs de curses i els simuladors de fórmula 1 són un dels jocs més senzills, però necessiten una certa habilitat, sobre tot quan els girs són relatius a la posició del cotxe. Prova de fer-ne un tu mateix!


Espai = Accelerador | Fletxa dreta o esquerra = Girar
Veure el projecte a la Web d'Scratch

Necessitaràs
Una animació, un escenari i una variable:
  • L'animació serà el cotxe i portarà el programa de moviment, i una indicació per aturar el joc quan arribi a la meta. Utilitzarem un sensor de color per detectar quan el cotxe surt de la pista i quan arriba a la meta.
  • L'escenari serà el circuit. El colors de la "pista" i "de fora de pista" el farem servir als sensor del bloc del cotxe per fer que avanci a diferents velocitats.
  • La variable temps ens marcarà el temps de volta.
Programa per al cotxe
Aquí tens una versió senzilla del cotxe. Fixa't que hem fet servir "Si tecla ... premuda", ja que aquest sistema genera un moviment més real. Per avançar, tenim en compte si es compleixen dues condicions: tecla espai premuda i tocant el color.





Per tal que ens torni el temps que hem trigat a fer la volta, fem servir el bloc Uneix, que ens serveix per concatenar dades. Les dades a unir són la frase "Has fet la volta en..." i el que marqui la variable temps en aquell moment; després afegim la paraula segons.

El comptador de temps ben senzill.



Què més puc fer?
  • Afegeix efectes de so al programa o una música de fons
  • Millora els gràfics (animacions, escenari...) 
  • Crea altres circuits i algun sistema per canviar-los
  • Crea un semàfor que doni la sortida.
  • Fes una versió per a dos cotxes (vídeo d'en Frank Sabaté).
  • Canvia el funcionament del temps: prova el bloc Cronometre que trobaràs als Sensors.
  • Crea una llista per enregistrar el temps d'un número determinat de voltes.

Un cop hagis acabat el joc, no t'oblidis de compartir-lo i afegir-lo a l'estudi de Fórmula 1. Allà pots veure altres exemples i comentar-los.


Aquí tens un exemple més complert:


Espai = Accelerador | Dreta o Esquerra = Girar | Circuit = canvi circuit
 Veure'l a la web d'Scratch.

85 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola soc l'Oriol Colomé i trio aquest joc perque a mi m'agrada molt la formola 1 i el modificaré fent que corri molt mes

ORIOL COLOMÉ 5èB

Anònim ha dit...

hola!! Soc la Mireia Font de 5éB, hi he triat aquest joc perque ma semblat molt original i tambe perque crec que puc fer moltes modificacions diferents i pasarmo molt bé!

adeu!

Anònim ha dit...

hola pau soc el gerard albajar de 5èB:
jo triu aquest joc perqué ma agradat molt i perqué trobo que es molt original

Anònim ha dit...

Hola soc l'Anna Costa de 5èB jo he triat aquest joc perquè m'agrada molt ies molt original i també he pensat fer modificasions.

Anònim ha dit...

Hola, soc en Pau Gonzàlez Medina de 5éB i jo escullo el de cotxe de fòrmula-1

Anònim ha dit...

adrian rodriguez es molt divertit corre em el cotxe

Anònim ha dit...

Jorge Martinez-5eb trio el de f1 perque m'agrada molt els cotches i les carreres de f1

Anònim ha dit...

David Marcè 5èB
Jo trio el cotxe de f1 per que després fare una nau o un avio. Tambe perque m'agradan els laberints aixi

Anònim ha dit...

Em dic Arnau Gonzalez de la classe de 5c i trio el joc de f1 perque m'agraden els cotxes

Anònim ha dit...

Soc el Pau de 5ec a mi m'agrada aquest joc perque m'agraden els cotxes i el color vermell.

Anònim ha dit...

Soc la Laura hidalgo de 5èC , le triat perquè es divertit .

Anònim ha dit...

hola soc l'Èlia i jo fare el formula 1 per que magrada mes que els altres

Anònim ha dit...

Es un von joc però una mica aborrit Guillem Gonzàlez

Anònim ha dit...

jo laia maestre de la clase de 5d bui fer el de formula 1 perque el trobo molt divertit

Anònim ha dit...

hola soc al jordi brachs villa.soc de 5D.ami lo de motor ami amb va i sobre tot las motos

Anònim ha dit...

HOLA,PAU SOC L'IVAN DE 5ÈA TRIO AQUEST JOC PER QUE PODRE FER MOLTES COSES.

Anònim ha dit...

Hola, PAu sóc en Marc Asensio de la classe 5a i vull jugar al joc de la formula 1

Anònim ha dit...

Aquest joc esta bé però el cotxe va molt lent.

Patrícia Rodríguez

Anònim ha dit...

hola soc la Marisa i aquest joc mola molt.

Anònim ha dit...

hola soc l'Oscar de 5èA i trio el de F1 m'agraden els cotxes

Anònim ha dit...

hola soc l'ariadna acet joc es guai pero li falta velocitat i mes cirquits...mola!!

Anònim ha dit...

no està malament però és molt avorrit, m'agradaria que hi aguesin més cotxes, que anessin molt més ràpids i que aguessin més circuits i que siguin més llargs.Marc Rulduà

Anònim ha dit...

hola soc el Diego i m'agrada el joc de formula 1.

Anònim ha dit...

hola Pau soc la ¨Sirandi m'han agradat bastant el jocs pero es podien millorar bueno al meny e disfrutat

Anònim ha dit...

Lluc:E escollit aquest joc per que el trobo molt original i molt divertit!!!!!!!!!

Anònim ha dit...

hola, soc el silam. he triat aquet joc perque mola molt.

Anònim ha dit...

Jo he triat aquest joc per que m'agrada molt el formula 1 i el programare que corri més i que passi de nivell

Anònim ha dit...

Hola, soc en Qiwei Zhu de la classe de 5éB. He triat aquest joc per qué m'agrada molt

Anònim ha dit...

hola soc el Gerardl Laguna de 5èC.Yo he triat fer el joc de formula 1 per que m'agraden molt els cotxes.

Anònim ha dit...

Hola soc la Marta Riu de 5èc i trio el joc de l'aberincrec que es molt divertit!!!!

Anònim ha dit...

Hola, sóc l'Óscar de 5éC i fare el joc del cotxe de F1 però amb els superheroes de Marvel.

Anònim ha dit...

Hola soc l'Anna Bassa a mi m'agrada aquet joc perque es divertit i pots mirar molt be i ficsarse ,es com un joc de devo m'agrada molt aquet ho fare molt cumplicat.

Anònim ha dit...

Hola, sóc el Pau de 5èA.
m'agradaria fer aquest joc però amb motos.

Anònim ha dit...

hola soc en Joan de 5èA m'agradaria fer aquest joc per que el cotxe vagi mes ràpid ifer un circuit mès dificil

Anònim ha dit...

Hola soc el ferran de 5eA i he triat aquet goc per que és una molt vona idea. Pero jo canviaria la velositat ique puguin corre 2 coxes per fer una carrera

Anònim ha dit...

Hola sóc la Paula de 5éA i vui tria aquet joc perque es molt xulo i amantarli la belusita i el fare amb els ultims ferraries contra un portxei i un lamborxini.

JULIA ha dit...

Hola. Sóc la Júlia Gómez de 5èA i faré el joc del cotxe de Fórmula - 1 però en contes de de fer-lo de cotxes el faré de gossos.

Anònim ha dit...

Hola soc l'Arnau Peral de 5èd, he triat aquest joc perque m'agraden molt els jocs deformola 1, (cotxes motos etc...).

Anònim ha dit...

Hola sóc de 5éD, he triat el cotxe de Formula 1 perque m'ancanta els cotxes i la Formula 1, peró canviare el cotxe per una moto

Anònim ha dit...

Hola sóc en Albery de 5èD.
Jo he triat aquest joc però en motos perque m'encanta el Jorge Lorenzo dre moto GP i també m'agrada molt la seva moto, sóc un gran aficionat a les motos.

Anònim ha dit...

Hola soc el Ferran de 5èD.
He triat el joc de Fórmula-1 perquè m'agraden molt les carreres.en contes de fer-lo amb cotxes el faré amb motos.

Anònim ha dit...

Hola soc l'Agustí, de 5èD
Vull triar el joc de Fórmula-1.Perquè m'encanten els cotxes a peró ho fare de camoions.

Anònim ha dit...

Hola. Sóc en Pau Garcia de 5èD i e triat el cotxe de Formula-1 pero o fare de avions. Perque son molt divertits.

Anònim ha dit...

ola soc de 5èD i he triat aquest joc perque a mi m'agraden molt els cotxes.

Anònim ha dit...

Hola, em dic Carla Seco i vaig a la classe de 5éC i el meu joc es diu el circuit del cotxe i l'adreça per que pogueu entrar i juga es:

http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/1859171

Anònim ha dit...

He triat el cotxe de formula 1 perque a mi m'agraden molts las carreres de cotxes, però especialment las de motos.
Jo el cambiare per un jugador del millor equip del món. El FCBarcelona!!!!!

Anònim ha dit...

Hola em dic Pol Cornet i sóc de la classe de 5èA,
he triat aquest joc perquè crec que és molt divertit!

Anònim ha dit...

He triat el cotxe de formula 1 perque m'agraden les carreres, però especialment las de motos!

Anònim ha dit...

He triat el cotxe de formula 1 perque m'agraden les carreres, però especialment las de motos!

Anònim ha dit...

Hola em dic Pol Cornet i vaig a la classe de 5èA,
he triat aquest joc perquè quan l'he probat m'ha
divertit molt.

Anònim ha dit...

Hola, em dic Mariona i vaig a la classe de 5è A. Aquest joc m'agrada molt i he pensat en fero molt divertit!

Anònim ha dit...

Hola, em dic Maria i vaig a la classe de 5èA. Aquest joc m'agrada molt, intentaré que el cotxe o el personatge que posi vagi més ràpit.

Anònim ha dit...

hola em dic Pau, jo he triat aquest joc perqué m'encanten els esports! :)

Anònim ha dit...

hola em dic alvaro quero i he triat aquest joc perque m'agrada i o fare a una ciutat i el vehicle sera un 4x4.

Anònim ha dit...

Hola sóc en Pau Rodríguez de 5èC, he triat aquest joc perquè es molt dlivertit. Canviare el circuit pel circuit de Montemelo, i faré el cotxe de l'Alonso

Anònim ha dit...

Hola, em dic Ferran i he triat aquest joc perquè m'agradaden camviare el cotxe i anira mès ràpid

Anònim ha dit...

Hola sòc el Juan de 5èC i he trait aquet joc parquè es divertit i canviaré el circuit i tambè el cotxe i así sera mès divertit

Anònim ha dit...

hola soc el Xavi Anhglada de 5èc, he triat aquest joc per què és molt diertit i canviare el circuit per un altre i el cotxe sera el mateix.

Anònim ha dit...

Hola sòc el constin de 5èC m' agrada i canviaria el cotxe per una moto.

Anònim ha dit...

no savia quin agafar pero vaog veure aquest i em va encantar

Anònim ha dit...

hola, sóc l' Albert Ambròs de 5è D i el Vettel, al meu costat, semblarà un conductor d'aútobús, o millor encara, una tortuga a peu coix.

Anònim ha dit...

hola soc l'alvaro quero i aquet es el meu projecte http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/2618786

Anònim ha dit...

hola sóc la marina manzanares i el meu joc es de una gosa que corre cap el final. BONA SORT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/2618785

Anònim ha dit...

mola molt el vaig fer en una hora


http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/2618880

Anònim ha dit...

hola he triat aquest joc perque m'agrada la formula 1

Anònim ha dit...

Jo e triat aques joc perque sóc un fan de la formula 1. Jo vaix amb l'Alonso
Visca a l'Alonso

Anònim ha dit...

Jo e triat aques joc perque magrada molt la formula 1
Visca a l'Alonso

Anònim ha dit...

Hola em dic Armand i vaig a 5èA he triat aquest joc perquè m'agraden molt les cures i el milloraré ficant el Marc Màrquez, que corri més i el circuit de Montmeló.

Anònim ha dit...

Hola, em dic Marc i vaig a la classe de 5èA. He triat aquest joc perquè m'agrada molt la formula 1, la trobo
molt emocionant. Fare que sigui un corredor de moto GP professional, que corri més i que estigui en un estadi de moto GP.

Anònim ha dit...

Hola em dic Arnau i vaig a 5èA. He triat aquest joc perque m'ancanten els cotxes.
ESPERO QUE US AGRADI!;)

Anònim ha dit...

Hola Pau jo he creat aquest joc perque m'agraden les carreres.

Anònim ha dit...

Hola em dic Marc i vaig a 5èC. He triat aquest joc perquè m'agrada molt la Formula 1!

Anònim ha dit...

Hola em dic David i vaig a 5èC. He triat aquest joc perque crec que el puc modificar fent que corri mes.

Anònim ha dit...

Hola jo vull fer que el cotxe vagi més ràpid. Que es pugui jugar com si fos una carrera. Tambè vull canviar la pista. Que hi hagin nivels diferens i que cada col sigui més dificil. Vull fer que si guanyes digui: he guanyat. Tambè vull que no xoqui tan facil-ment.

Anònim ha dit...

Hola, sóc el Marcel i he triat aquest joc perquè m'agrada la fórmula1.

Anònim ha dit...

Hola, jo he triat aquest joc perque m'agrada la FORMULA 1 però jo ho faré de carreres de cavalls!!!!!

Anònim ha dit...

Hola, jo he triat fer formula1 però ho faré de carreres de cavalls no amb un cotxe.

Anònim ha dit...

Jo farè la formula 1 pero a 120 per hora no ha 10 per hora.

Anònim ha dit...

He triat el joc de fórmula1 perqué m'agrada molt però el faré més rápid

Gerard Gómez ha dit...

Hola jo vull fer el cotxe més ràpid i tot terreny. Faré la pista de sorra i que toqui quan toca la paret no abans.

Anònim ha dit...

Hola, jo he triat la fórmula 1 però no la faré amb un cotxe sinó amb un cavall.

Anònim ha dit...

Hola sóc el Isidre de 5B hi jo el fare de tres nivells un de moto 3 moto 2 i moto gp

Anònim ha dit...

Jo faig aquest joc, per que em sembla divertit i m'agradaria crear un com aquest.

Anònim ha dit...

Hola, jo he triat el joc de f1 per que m'agraden molt els cotxes de carreres

Anònim ha dit...

Jo he triat la formula 1*, milloraré el cirquit i faré que el cotxe corri més! Adamés, potser cambio també el cotxe!!!