Tir al plat

El tir al plat es un esport olímpic, en el que cal tenir molta paciència i precissió. Aquest joc intenta imitar-ho... a veure qui n'encerta més!
 
Prem Espai per fer sortir el plat. Prova d'encertar-lo amb el ratolí.. 
Veure aquest projecte a la Web de l'Scracth

Necessitaràs

En aquest cas, el joc és una mica diferent a l'exemple, doncs en comptes de comptar les bales, dóna un temps determinat.
  • Una animació amb diversos vestits per al plat. Un cop s'hagi trencat, canviarem els vestits per simular la trencadissa.
  • Un bloc d'atzar per fer que la direcció del plat sigui aleatòria.
  • Una variable per als plats trencats i una per al temps.
  • Un sensor per saber quan el plat toca la vora.

Programa per al plat

El plat porta el pes del programa. Hem de fer que es mogui, i que en clicar-lo, es trenqui i ens compti un plat al marcador.


Programa per a l'escenari

A l'escenari, inicialitzem variables i portem la gestió del temps.


Què més puc fer?

  • Afegeix efectes de so.
  • Crea un comptador per a les bales, com en l'exemple. Quan s'acabin les bales, s'haurà acabat el joc.
  • Fes que la velocitat del plat sigui aleatòria.
  • Crea un personatge que presenti el joc, explicant l'objectiu i les tecles a tocar.
  • Fes que els plats puguin aparèixer tant des de l'esquerra com des de la dreta.

Un cop hagis acabat el joc, no t'oblidis de compartir-lo i afegir-lo a l'Estudi de Tir al Plat - CrearJocs. Allà pots veure altres exemples i comentar-los.


47 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola soc l'Arnau de 5éA i ho faré amb pilotes de futbol.

Anònim ha dit...

Hola nois i noies sóc l'Arnau Oliveras i ho fare amb pilotes de futbol.

Anònim ha dit...

a mi m'agradat molt i el fare da zombis

Anònim ha dit...

Jo he triat aqest joc per que m'ha semblat que es molt divertit i original

Anònim ha dit...

Jo he triat aquest joc perquè m'ha semblat el més divertit de tots.

Anònim ha dit...

Hola! jo aquest joc el fare amb pilotes de futbol!!!

Anònim ha dit...

Hola soc el Marc de 5èB i he triat aquest joc perquè per a mi es el més xulo

Anònim ha dit...

Hola soc la Anna.B de 5èB i he triat aquest joc perque es el que més m'agrada.

Anònim ha dit...

Jo he triat aquest joc perquè es el que més m'agrada, però jo ho faré amb naus espacials !!!! ;P

Anònim ha dit...

Hola, he triat aquest joc perquè es molt original. El faré amb ovnis!!!!!

Anònim ha dit...

Jo he triat aquest tema perquè el veia divertit.Jo faré unes naus especials que m'agafen a mi mateixa,osigui que faré un "mi".

Anònim ha dit...

Jo he triat aquest joc perquè crec que es el millor.

Anònim ha dit...

Hola soc el Guillem de 5éB i he triat aquest joc perque m'agrada molt

Anònim ha dit...

jo al joc de tir al plat ho fare de zombies

claudia.zafra ha dit...

Pau no he pogut veure els jocs avui ho he tornat a intentar i no apareoix res

Anònim ha dit...

Jo he triat el tir al plat i en comptes de fer que surti en plat surtiran pilotes de diferents esports

Anònim ha dit...

Jo he triat aquest joc i en comptes de tirarn plats, tiraré pilotes de basquet.

Anònim ha dit...

Jo he triat aquest joc, però en comptes de que surtin plats vull que surtin escuts del barça, del madrid i de l'espanyol, només s'auran de disparar els escuts del barça i del madrid!.

Anònim ha dit...

Jo he triat aqust joc perquè he tingut una idea molt original utilitzan aixó

Anònim ha dit...

Jo he triat aquet joc perqè ma semblat mlt interesant

Anònim ha dit...

a mi m'agrada molt tirar bales. per aixó l'he triat però el personalitzare

Anònim ha dit...

soc l'alex i e triat el jc per que m'agrada diparar i matar el fare de termineitors

Anònim ha dit...

A mi magrada perque magrada dispara i també vaig a jugar al mega laser game.

Anònim ha dit...

Jo aquest joc el faré de agafar les armes als soldats perque no es provaquin mès guerres

Anònim ha dit...

es molt xulo

Anònim ha dit...

hola, soc la Sala i e triat aquest perqe es el que em fa mes ilu.

Anònim ha dit...

Hola sóc el Pau Páez i aquest és el meu joc:
http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/2618787

Anònim ha dit...

HOLA
soc la Sala I aquest es el meu joc, espero que us agradi!!!!!!!!
http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/2618862

Anònim ha dit...

Jo he fet el joc de tira el plat amb ovnis i m'ha quedat xulo, espero quen us agradi molt!!!!

http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/2607941

Anònim ha dit...

Jo he triat aqest joc per que sempre m'ha agradat disparar.
Espero que us agradi!! :)

http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/2621193

Anònim ha dit...

Jo he fet tir el porc que tens que matar-lo perqué no molest a la gent.

Espero que us agradi.
Adéu.
http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/2621214

Anònim ha dit...

jo he pensat fer-ho de les macedonia que cadascu agafi la seva fruita

Anònim ha dit...

jo vull fer el tir amb plat amb globus

Anònim ha dit...

Faré el tir al plat però amb una copa i tú l'hauràs de trencar amb una pilota.

Anònim ha dit...

jo vull fer que un oçell estigues volant i quant el matesin s'ortirien plomes

Anònim ha dit...

Hola,
Sóc la Laia Sala Vilà de 5è. B i jo he triat tir al ball. Perquè enlloc de plats sortiran balladors i balladores de diferents categories i diferents tipus de ball.

Anònim ha dit...

Jo he triat tir al plat i al fare de que has de matar escuts del madrid

Anònim ha dit...

Hola soc el Gerard de 5eB i ma agradat molt

Anònim ha dit...

Hoola soc la Margalida de 5éB i fare que surtin ratolins i que els gats so aixin de mangar.

Anònim ha dit...

jo fare tir al pepe

Anònim ha dit...

Hola, jo faré tir al plat, on has de disparar-li tomàquets al Alonso

Anònim ha dit...

Hola companys jo el fare del minecraft, que tens que tocar a l'sking.

Anònim ha dit...

Hola sóc la Mireia i fare tir al plat paro el plat sera un porquet de l'angri birds i que l'agis de donar amb un ocell.

Anònim ha dit...

tir a la rodona fet trobaras el joc a la seguent pagina web:

http://scratch.mit.edu/projects/10979442/

Anònim ha dit...

jo fare que en comtes de plats s'esplotin ocells

Anònim ha dit...

jo he triat aquest joc perquè em sembla molt dibertit hi ho fare d'un cazador cazan conills

Anònim ha dit...

Faré un anecs de fira que s'han de disparar