La peixera

Els alumnes de 1r de l'escola tenen una peixera a classe. Ara faran la seva pròpia peixera amb Scratch. Es una bona forma d'introduir la programació a l'aula dels més petits, ja que fons i personatges són de la galeria d'Scratch, i la programació és ben senzilla. Així podem treballar dimensions, vestits i programació dels primers personatges.

L'animació



Com es fa?


Us deixo aquí el programa per a un peix. Tot i que es pot duplicar i canviar després el vestit, jo us aconsello que això no ho expliqueu encara als alumnes, i deixeu que treballin directament amb els blocs, per anar adquirint pràctica amb aquest procés.


A l'escola, creem tots junts el programa del primer peix al projector i després deixem que vagin experimentant.

Què més puc fer?

  • Afegeix un so a la peixera, per exemple Bubbles.

  • Fes que algun peix vagi canviant de color, amb el bloc augmenta l'efecte color.
  • Dibuixa el teu propi peix, una sirena, un cavallet de mar...