Laberint

En aquest laberint un tauró ha d'atrapar un peixet, però tu pots triar els personatges que vulguis i crear-ne un escenari a mida.



Mou el tauró amb els cursors, i menja't el peixet.
Veure el projecte a la Web d'Scratch


Necessitaràs
Has de crear dos animacions, un escenari i una variable:
  • Un tauró que serà el personatge que es mogui i porti el pes del programa.
  • Un peixet amb dos vestits: peixet i raspa. Quan el tauró l'atrapi, canviarem el vestit, i semblarà que se l'ha menjat.
  • L'escenari portarà un fons i un laberint, dibuixat en un color ben llampant (per exemple, el vermell). Aquest color és que ajudarà al sensor a detectar quan el tauró toca la paret.
  • La variable marcador anirà indicant quantes vegades el tauró toca la paret del laberint.
Programa pel tauró

Fixa't que per saber si el tauró toca la paret del laberint fem servir una repetició amb un condicional Per sembre si. El sensor és el color de la paret del laberint. El moviment no té res de massa difícil.



Programa pel peixet
Aquí tornem a fer servir Per sempre si, per detectar si el tauró l'ha atrapat.




Què més puc fer?
  • Afegeix efectes de so al programa o música de fons.
  • Fes que en arribar a 5, el comptador aturi el joc i digui "has perdut".
  • Millora els gràfics (animacions, escenari...). Pots crear més d'un laberint, i un sistema per canviar-los.
  • Afegeix un comptador de temps.

87 comentaris:

Anònim ha dit...

Soc l'Alba i he triat el laverint perquè m'agraden les coses que et fan pensar.
5b

Anònim ha dit...

Soc la Berta Gracia i he triat el laverint perquè m'agraden molt.

5èB

Anònim ha dit...

Marta 5B
he triat el joc perquè sempre agrada molt a tothom, el laberint. Tambè perquè és difícil i m'agraden els reptes.

Anònim ha dit...

hola soc l'anna castejón páez 5éc i he triat el joc de laberins perque m'agraden molts els laberints

Anònim ha dit...

ola soc la Cristina Moreno i escollit el enganxinas

Anònim ha dit...

ola soc la Cristina i escollit el de las enganxines

Anònim ha dit...

soc el toni de 5éD i fare el laverint perque es molt dibertit

Anònim ha dit...

Soc la Maria Plaet de 5D he triat el laberint perque és divertit .

Anònim ha dit...

hola Pau soc en Marc Lopez Rubio de 5A i vull fer el laberint

Anònim ha dit...

Sóc l'Eva i trio el joc del laberint

Anònim ha dit...

hola sóc el marc vilarrubla de 5èd i vullm fer el laverint

Anònim ha dit...

Hola sóc en Martí de 5èB jo faré el laberint amb un gos, m'ha agradat molt el laberint.

Anònim ha dit...

Hola soc en Daniel Quintana de Sena i vaig a la classe de 5b.El joc que vui fer es el lavarint,
en comtes de un peix un caball i el cabvall és menja la pastanaga pero depen la pastanaga que agafi es pot possar malalt

Anònim ha dit...

ola soc la paula de 5eb i e triat el laberint perqu crec que es molt divertit pero no el fare amb un tauro

Anònim ha dit...

hola... soc en daniel de 5c i magradaria fer aixó

Anònim ha dit...

hola soc el daniel 5c i magradaria fer el laberint

Anònim ha dit...

Hola... sóc la Marina de 5èC i faré el joc del laberint perquè em sembla que és molt divertit i original

Anònim ha dit...

hola!Soc la MARIONA i ma agradat molt aquesta idea
aixi que jo tambe o fare pero amb
uns altres personatges.La Sakira i el Pique.

Anònim ha dit...

Hola sóc la Carla Pérez de 5éC i faré el joc del lavarint perque em sembla divertit, simple i amb gracia.

Anònim ha dit...

Hola soc la Laura Rovira de 5èC de l'escola Pia de Granollers. M'agrada molt el laberint i per aixó he decidit fer-ho, peró camviare una mica les coses el fons ... Has fet un bon treball.
Adeu.

Anònim ha dit...

Hola...soc en victor i fare un labrint molt xulo del rufi

Anònim ha dit...

hola soc la Manni de 5èA m'agrada molt el laberin i per aixó he decidit fer-lo :)

Anònim ha dit...

Hola soc l'Elena Vazquez de 5èA i crec que també faré un laberint. M'agradat molt i el meu sera igual de chulo que el teu!!! :)

Anònim ha dit...

Hola sóc l'Helena, de la classe de 5èA.Jo vull fer el joc del laberint perquè m'agraada. Però jo el faré molt més difícil, i hauràs de manejar el personatge.

Anònim ha dit...

hola soc el Ferran de 5èA i vull fer un laberint canviant el fonts els personatges etc... Espero que us agradi

Anònim ha dit...

Hola sóc la Rosa, he triat el laberint perquè m'agrada molt i és molt diertit!!!
Però el faré més complicat

MARC ha dit...

Hola soc en Marc de 5eA ie triat equest joc perquevui fer un laberint de monstres molt xulos, ja ho veureu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anònim ha dit...

Hola sóc la Lia Jacinto de 5A i e triat de fer el laberint perqué em sembla divertit.

Anònim ha dit...

Hola soc en David i fare un laberint perquè m'agrada molt però serà més llarc i dificil.
Canviarè els personatges.

Anònim ha dit...

Hola , soc en Jordi V. de 5èA i fare el joc del laberint pero amb personatges de manga.

Anònim ha dit...

Hola soc la Clàudia Rodríguez Seco de 5éA i fare un laberint diferent,que una gossa vagi a buscar a la seva filla.

Anònim ha dit...

Hola em dic Merixell.
M'ha agradat molt el laberint i, jo també en farè un altre.
Peró serà molt més difícils i no serà de peixos.

Anònim ha dit...

ola josoclarau ifareun lanbarin am trampes xulisim
ipudras triar el personatje

Anònim ha dit...

Hola sóc la Marta de 5èD.
He triat el laberint perquè m'agraden molt jugar-hi!!, però li canviare els personatges: el tauró per el ratolí i el peix per un formatge.

Anònim ha dit...

Hola sóc la Xènia de 5èD,
he triat el laberint perque m'agrada jugar-hi !!!!
però canviare els personatges,
que original !!!!

Anònim ha dit...

Hola sóc de 5è D. Faré un laberint però, en comptes de peixos el faré d'una papallona que va a buscar una flor.

Anònim ha dit...

Hola sóc de 5èD.
l'he triat perque m'encanten els laberints.
ho farè molt dificil i molt divertit.

Anònim ha dit...

ola sóc l'Anna de 5èD
he tria he triat aquest joc perque m'agraden molt!
I canviare els personatges!!!

Anònim ha dit...

Hola sóc la Natàlia de 5èD. Jo he triat aquest joc, perquè m'agraden els laverints, nomes li vull retocar algunes coses, peró espero que el qui l'agi inventat no s'enfadi amb mi.Avera si hos agrada el meu joc.

Anònim ha dit...

Hola jo soc lA Fàtima jo he triat el joc del laberint perque m'agrada molt adeu

Anònim ha dit...

Hola sóc l´Emily de 5é D. Jo vui millorar la velocitat del joc.

Anònim ha dit...

Hola ja he acabat el joc i m'ha quedat molt bé !!!
http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/1874615
.

Anònim ha dit...

Hola Pau el joc m'ha quedat molt bé !!!!!!
http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/1874616

Anònim ha dit...

Hola sóc la Laura Rovira de 5èc, hi ja he fet el laberint que es de cavalls. M'HA agradat molt fer el laberint.


http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/1859157

Anònim ha dit...

ola soc n daniel d. 5eC aki teniu el meu laverint


http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/1859162

Anònim ha dit...

m'ha agradat molt!!!

jo tambe ho vull fer!!!

Anònim ha dit...

Hola sóc Cristina de 5èA i m'agrda el jocs del laberint!!
I he triat aquest jocs per què crec que es divertit!!

Anònim ha dit...

Hola sóc Laia de 5èA i he triat el laberint
perquè he vist que es un joc molt divertit!!

Anònim ha dit...

hola soc la paula de 5eb i magrada el laberint pero jo el fare de en tom i en jerry

Anònim ha dit...

Hola sóc la Laura de 5èC i he triat el laberint perquè m'ha semblat divertit i original.Però en lloc d'un tauró que es menja un peix faré un gos que ha de trobar la seva piloteta

Anònim ha dit...

Hola sóc la Tania de 5èc i he triat el laberit perquè sembla interessant i divertit de jugar-hi. Però en comptes d'un tauró i un peix ho faré d'un cavall que es menja una poma

Anònim ha dit...

Hola,soc la Marina C. de 5èC i he triat aquest joc perque es guay pero en contes de un tauro i un peix fare un ocell que arriba al niu amb els ocellets.

Anònim ha dit...

Hola sóc el Jordan de 5èC. He escullit aquest joc, perquè es el que m'ha semblat més divertit.

Anònim ha dit...

Hola, sóc la Maria he triat aquest joc perque m'ha semblat molt divertit. :)
Jo el faré amb un nen que està plorant perque ha perdut el seu ós de peluix, i el nen ha d'arribar fins al nino, i quan arriba representa que poosa content. ;)

Anònim ha dit...

Hola, sóc l'Anna de 5èC i he triat aquest joc perque m'ha semblat molt divertit. Però jo faré una nena que té que arribar al globus per petarlo i... aveure que sotirà d'allà.

Anònim ha dit...

Hola,sóc la Laura de 5èC i he triat aquest joc perquè m'agrada molt i és divertit. He pensat de fer-ho amb dos personatges imaginaris.

Anònim ha dit...

Hola, soc l'Anna Bofill de 5èC i he triat aquest joc perque m'encantan els laverints, jo el faré d'un gos que busca el seu os perdut.

Anònim ha dit...

hola soc la Marina C. de 5èC ihe triat aquest joc perque es guay,però el fare amb un ocell que va cap al niu a portar-li el menjar als ocellets

Anònim ha dit...

Hola sóc el Roger de 5èD. He triat fer el laberint. Però en comtes de fer un tauró i un peix, faré el Messi i una porteria.

Anònim ha dit...

Hola soc en Pol de 5èD i he triat el joc del laberint perque a mi m'agrda

Anònim ha dit...

hola sóc la Danna de 5èd i he triat el laberint perquè és molt divertit

Anònim ha dit...

Hola sóc la Laura de 5èD i he triat el laberint perquè m'agrada molt.

Anònim ha dit...

Hola. Sóc l'Albert i intentaré fer un laberint.

Anònim ha dit...

Hola, sóc l'Anna Bofill de 5èC i aquest és el meu joc:http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/2618824

Anònim ha dit...

Hola sóc la carlota de 5èA i he triat el tema del laberint perquè el trobo molt original.

http://scratch.mit.edu/projects/alumnes5epia/2621224

Anònim ha dit...

Hola sóc en Xavier de 5èB i m'agradaria fer un laberint: en Rajoy perseguint els diners.

Anònim ha dit...

Hola sóc la Francina de 5èB, he triat el laberint perquè crec que és original, però canviarè els parsonatges.

Anònim ha dit...

Hola sóc la Sofia de 5èB i jo he triat fer un laberint en que hi ha un gat que vol perseguir el gos.

Anònim ha dit...

Hola sóc la Sofia de 5èB i jo vull fer un laberint:un gos perseguint a un gat.

Anònim ha dit...

Soc anna de 5éb i fare el labarint de les macedónia

Anònim ha dit...

sóc la omaima i vull fer el laberint de peixos

Anònim ha dit...

Soc la Sali de 5éD i vull fer el laverint perque es molt divertid

Anònim ha dit...

Hola sóc el Lluc i trobo un joc molt original i jo el faré un laberint de futbol!

Anònim ha dit...

Hola sóc la Marta Echevarria de 5èD i m'ha agradat molt aquest joc... Faré un laverint amb un gos que va a per un gat...

Anònim ha dit...

Hola sóc l'Ana de 5èD i jo vull fer una gossa-pong que vaixara i tindras que salvarla amb una bara. Sara molt guai.

Anònim ha dit...

hola soc la nazaret yo e triat al levarint perque m'agrada molt fe coses aixi com el del paixet !!

Anònim ha dit...

Soc l' Àlex de 5éC i fare el laberint el messi va a buscar la pilota

Anònim ha dit...

hola, jo vull fer un labarint de un cotxe

Anònim ha dit...

Hola sóc la Georgina de 5èC i jo fare que un mono vagi a buscar un platan.

Anònim ha dit...

Hola sóc la Judit de 5è C. Jo el fare de un ratolí que va a buscar formatge.

Anònim ha dit...

Hola sóc l'Ariadna de 5èC i jo vull fer un gat perseguint a un ratolí.

Anònim ha dit...

Hola, jo faré el laberint de un FANTASMA

Anònim ha dit...

Magradan molt els laberins perque son llargs i amb moltes curbes

Anònim ha dit...

magrada parque es la meva afisio

Anònim ha dit...

socl´ ernest pinedo jo fare messi vs Neymar

Anònim ha dit...

Hola, sóc la Nina de 1r E i m'agradat saber com es fa un joc perquè entre uns nens i unes nenes, hem creat un grup que fem videojocs i quedem els Dimecres a casa d'algúns dels del grup per fer nous videojocs, millorar-los, posar-lis el preu o vendrel's.

PauC - El Profe ha dit...

Magnífic Nina! M'encanta que les explicacions et puguin ajudar!