Laberint

Els laberints son uns dels jocs i entreteniments més antics; de la època dels grecs, ens arriben històries mitològiques del Minotaure i el seu laberint.. Amb l'Scratch és molt fàcil fer-ne un a la nostra mida, amb els nostres personatges i tant complicat com vulgueu.

El Joc

Clic aquí si no veus el joc.

Com es fa?



Què necessites?

Necessitaràs dos personatges, un escenari i un parell de sensors:
  • El gat que serà el personatge que es mogui i porti el pes del programa.
  • Un ratolí que serà el final del laberint, i per tant, l'objectiu que ha d'aconseguir el personatge principal. Un sensor ens ajudarà a detectar quan s'estan tocant.
  • L'escenari serà un laberint, dibuixat en un color ben llampant. Aquest color és que ajudarà al sensor a detectar quan el gat toca la paret.

Què més puc fer?
  • Afegeix efectes de so al programa o música de fons.
  • Crear un comptador, de forma que si toques 5 vegades les parets del laberint , el comptador aturi el joc i digui "has perdut!". Per fer-ho, necessitaràs una variable.
  • Millora els gràfics (animacions, escenari...). 
  • Pots crear més d'un laberint, i un sistema per canviar-los... com si tingués més d'un nivell.
  • Afegeix un comptador de temps.
Un cop hagis acabat el joc, no t'oblidis de compartir-lo i afegir-lo a l'estudi de Laberints - CrearJocs.


24 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo vull fer el laberint perquè embla molt interessant i el fare de l'scratch a un laberint terrorífic

Anònim ha dit...

Jo vull fer un laberint perquè em sembla interessant. El fare del scratch i però sera molt dificil.

Anònim ha dit...

Hola soc la Mireia i posaré un gos que vol arribar fins al seu amo... El gos es mourà amb les fletxetes i quan arribi fins al seu amo, el amo dira: ja has arribat, molt bé!!!

Anònim ha dit...

Hola soc la Judith i vui crear el joc del laberint però en contes de sortir un ratolí i un gat vui que surti una papallona i una flor

Anònim ha dit...

Hola, jo he triat crear un laberint on en cada nivell serà un fons diferent, i amb personatges amb relació
al paisatge que acompanyen. Tindrà 10 nivells que cada cop seran més i més difícils. I quan arribis al teu objectiu et sumarà un punt al marcador. Quan arribis al final del joc tornarà a començar des del principi.

Anònim ha dit...

Hola jo faré el joc del laberint però amb diferents animals. El fonts serà depèn de cada animal. Per exemple: si és un pingüí fons gelat... I farè 10 nivells cada vegada més difícils. Quan arribis a la meta sumarà punts al marcador.

Anònim ha dit...

Hola, jo vull fer un laberint que tingui 8 nivells diferents (cada cop més difícil), i a cada nivell que canviï de personatge i de fons de pantalla. Cada cop que toqui la figura que ha de trobar, se li sumarà 1 punt. Quan arribis al nivell 8 tornarà a començar el joc.

Anònim ha dit...

Hola, jo faré el joc del laverint. Canviarà de personatges quan, passis un nivell (7 nivells). Cada cop que arribi al destí (del personatge). Cada cop que l'atrapis, et sumarà 2 punts, i si quan arribis has tardat més de 5:00 minuts, només et sumarà 1 punt.

Anònim ha dit...

Hola a tots i a totes, jo posare un gatet que vol a) esgerepar cortines i b) la bola de llana espero que trieu la opcio adequada per el amo del gat i per el gat...

Anònim ha dit...

jo faré un laberint amb un gos que va a buscar un tros de pollastre

Anònim ha dit...

Jo bull fer un laberint que sigui de animals i bull que tingui 10 nivell i cadavegada sigui mes dificil

Mireia Rodríguez ha dit...

Hola jo fare un laberint i el fare de la seguent manera. El meu sera de un gos atrapan a un gat i tindra 10 nivells i cada vegada mes dificils. Tamb en cada nivell tindra diferent fondo i diferents personatges.

Anònim ha dit...

Hola jo fare un laberint d'un gos perseguint a un gat. El meu joc tindra 10 nivells i cada un sera diferent de fondo i de personatges.Cada vegada més dificil

Anònim ha dit...

Hola jo soc el Joel Mas i faré un laberint que una abella té que anar agafant pel camí mel i al final arribar al rusc d'abella!!!

Berta Ponce ha dit...

Hola, jo faré un laberint amb un gos que vol atrapar una pilota.
Tindrà 10 nivells diferents (cada vegada més difícils), que cada nivell canvi de personatge i de fons de pantalla .

Anònim ha dit...

Hola, jo faré el joc de laberint amb un gos que vol atrapar a una pilota.
Tindrà 10 nivells diferents (cada vegada més difícil) ,que cada nivell canvi de personatgei de fons de pantalla.

Anònim ha dit...

Hola a tots i totes, jo faré un laberint d'un gat que va a boscar una bola de gelat

Anònim ha dit...

Hola companys i companyes, jo faré el laberint d'un gos que va a buscar a un conillet.

Anònim ha dit...

Jo faré la Malú que ha d'anar al concert i té 1 minut perquè comenci el concert.

Anònim ha dit...

Hola, jo faré un laberint sobre la Zendaya Coleman que ha d'anar a una pista de ball per ballar

Anònim ha dit...

Jo faré un laberint de una piranya que persegueix una sardina.

Anònim ha dit...

jo fare el juego mas dificil del mundo!!!!!!!

Anònim ha dit...

Ei hola amics, jo faré un laberint del Fernando Torres i el Iker Casillas perseguint la copa del món!!!

Unknown ha dit...

Em sembla correcte.